T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ARDAHAN / MERKEZ - Ardahan Fen Lisesi

Biyoloji Laboratuvarın da 11. sınıf öğrencilerimiz hayvansal bir böbrek üzerinde anatomik inceleme yaptılar.

Okulumuz Biyoloji Öğretmeni Pınar Temur Doğan Biyoloji Labaratuvarın da 11. sınıf öğrencileri ile hayvansal bir böbrek üzerinde anatomik inceleme yaptılar. 

Böbrek diseksiyonu, bir böbreğin yapısını gözlemlemek ve tanımak amacıyla yapılan eğitici bir anatomik inceleme işlemidir.Biyoloji derslerinde gerçek (hayvansal) böbrek kullanılarak yapılır. 

Amaç Böbreğin dış ve iç yapısını tanımak.İdrar oluşumunun geçtiği yapıları gözlemlemek.

Böbreğin doku yapısı hakkında bilgi edinmek.

Dış yapısı

Böbrek şekli: Fasulye tanesi şeklindedir.

Renk ve doku: Koyu kırmızı, pürüzsüz yüzeylidir.

Üreter: İdrarı mesaneye taşıyan ince tüp görülür.

Böbrek damarları: Atardamar (renal arter) ve toplardamar (renal ven) fark edilir.

Böbrek zarı: İnce, parlak koruyucu zar gözlemlenir.

İç yapıda görülen yapılar:

Kabuk (korteks) bölgesi: En dış kısım, koyu renkli.

Öz (medulla) bölgesi: Daha açık renkli, üçgenimsi yapılar içerir.

Piramitler: Öz bölgesindeki konik yapılar.

Piramitlerin uçlarının açıldığı küçük havuzcuklar.

Pelvis renalis (böbrek havuzu): İdrarın toplandığı geniş alan.

Üreter girişi: Pelvis bölgesinden çıkar.

Öğrencilerin Gözlemleyebileceği Noktalar:

İdrarın oluştuğu ve geçtiği yapıların sırası,

Böbrek dokusunun homojenliği,

Böbrek zarı ve damarların konumu

Diseksiyon sonunda öğrenciler, böbreğin fonksiyonel bölgelerini ve idrar oluşum yolunu gözle görerek öğrenmiş olurlar.

Öğrencilerimizi öğrenme ortamına tam olarak dahil ederek teorik bilgileri pratik bir deneyimle birleştirerek daha iyi anlamalarını sağladı. Aynı zamanda, öğrencilere bilimi keşfetme ve öğrenme sürecinde merak duygusunu teşvik eden bir ortam sundu. Etkinliğin başarısı, okulun öğrencilere yönelik benzer etkileşimli ve eğitici programları sürdürme konusundaki kararlılığını pekiştirdi.

Okulumuzda bu tür deneyler  biyoloji müfredatının önemli bir parçası olarak her yıl düzenleniyor. Bu deney sayesinde öğrenciler, teorik bilgilerini pratik deneyimlerle pekiştirme ve biyolojiye olan ilgilerini artırma fırsatı buluyorlar.

Öğrencilerimizin bilime olan meraklarını giderme yolunda çalışmalarını yürüten Biyoloji öğretmenimiz Pınar Temur Doğan'a Ardahan Fen Lisesi Ailesi olarak teşşekkür ediyoruz.

11-04-202511-04-202511-04-202511-04-202511-04-202511-04-202511-04-202511-04-202511-04-202511-04-202511-04-202511-04-2025

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 11.04.2025 - Güncelleme: 11.04.2025 22:24 - Görüntülenme: 142
  Beğen | 47  kişi beğendi